Tirsdag-fredag: kl. 11-18

E: storm@frederiksbergmuseerne.dk
A lazy image

Om Museet Storm

Vi glæder os til at byde indenfor på Frederiksbergmuseernes samlede museum for humor og satire, STORM.

På STORM får du et underholdende indblik i humorens og satirens betydning – historisk og i dag.

Vi inviterer indenfor til sjove og underholdende fortællinger fra den folkelige og elskede humoristiske kulturarv. Fra historiske kunstnere som Storm P., Liva Weel og Dirch Passer til nutidens Roald Als, Casper Christensen og Lisbet Dahl.

Den humoristiske og satiriske kunst giver os ikke alene et underholdende blik på Danmarkshistorien fra grundloven i 1849 til i dag, den giver også en karakteristik af humor og satire som en kerne i den danske folkesjæl.

Hvad enten den udfolder sig på scenen, papiret, skærmen eller mellem os i hverdagen, så indtager humor og satire en central placering i danskernes selvforståelse.

Image description
Lydvandringer

Få STORM i ørerne

Frederiksberg er fuld af historie, og der er ingen bedre måde at udforske den på end gennem vores lydvandringer. I lydvandringen Forlystelsernes Frederiksberg fortæller vi dig alt om teatrene, deres stjerner, succeser og fiaskoer, og om hvad der gjorde Frederiksberg til et festligt rejsemål. Men hvis du er mere Storm P.-fan, så tag med på STORMs lydvandring i Storm P.s fodspor! Storm P. fan, Nikolaj Stokholm, vil føre dig trygt rundt på ruten og give dig et muntert indblik i Storm P.s liv.

A lazy image

Hvem var Storm P.?

Museets navn er en hyldest til Storm P. På museets førstesal bliver du præsenteret for mennesket og kunstneren Storm P. og hans humoristiske og finurlige univers. Hans liv, hans samtid og hans kunstneriske virke skildres i lyd, fotografier og film – og selvfølgelig med talrige eksempler på hans alsidige og mangfoldige produktion – lige fra de farverige og ekspressionistiske akvareller og oliemalerier til de kendte og elskede bladtegninger, filosofiske fluer og tegnede figurer.