Frederiksbergmuseerne

Fra stjernefrø til klassikere og verdenskunstnere, fra fordybelse til et godt grin, fra grønne lyse vidder til mørke underjordiske dybder.

Frederiksbergmuseerne består af Storm, Bakkehuset, Møstings Hus og Cisternerne. Alle fire museer ligger på Frederiksberg i indbyrdes gåafstand og bindes sammen af Frederiksbergs to smukke parker, Søndermarken og Frederiksberg Have.

Vi inviterer indenfor til kunst- og kulturoplevelser du ikke kan få andre steder. Hvert år er der en ny kunstudstilling i Cisternerne, hvor vi lover en sanselig totaloplevelse med kunstinstallationer i verdensklasse. Og i den lille smukke kunsthal Møstings, kan du opleve udstillinger med samtidskunst.

Vi fortæller Danmarkshistorie gennem kunstens æstetiske, kritiske, humoristiske og perspektiverende vinkler. På Bakkehuset træder du ind i den danske guldalder som den så ud i starten af 1800-tallet, hvor H.C. Andersen, Adam Oehlenschläger og mange flere kom der. På samme måde som i Kamma og Knud Lyne Rahbeks dagligstue for 200 år siden, summer Bakkehuset igen i dag af gode samtaler, kunst, litteratur, middage og meget andet. Og på Storm kan du fordybe dig i den danske tradition for humor og satire; fra Storm P., Liva Weel og Poul Henningsen, over Dirch Passer til Mick Øgendahl og Caspar Christensen.

Vis Alle
Indholdstyper